Poniedziałek, 25 Czerwiec 2018-Łucji i Wilhelma
TwojRynek

Porady eksperta

Dzień dobry, w zeszłym miesiącu kupiłam sobie sandały, wydawało mi się,że dobrej firmy (Kazar), zapłaciłam za nie ok 230 zł. W przeciągu tygodnia zauważyłam, że sandałki farbują mi stopy na czarny kolor. Złożyłam reklamację na tą wadę, w drugim tygodniu od zakupu. Ku mojemu zdziwieniu reklamacja niestety nie została rozpatrzona pozytywnie. Byłam pewna, że mi ją uznają, bo zauważoną wadę zgłosiłam od razu. Jak mam w takim przypadku postąpić? Czy mam rację ? Powinni mi te sandały naprawić, wymienić na inne czy oddać gotówkę ? Bardzo proszę o poradę. Serdecznie pozdrawiam, Ganczar Urszula
Urszula Ganczar
2014-07-28Kamilla Szymańska
Zadzwonił do mnie telemarketer z firmy Benezzo, który zaproponował mi przesłanie wysokiej jakości eleganckiej bielizny, w zamian za zapłatę jej kosztóe przesyłki 19,90 zł. Po długim, namolnym przekonywaniu o cudownym produkcie, powiedziałam, że mogą próbnie przesłać mi ten towar, jednak kolejnych przesyłek sobie nie życzę, chyba, że sama się z nimi skontaktuję. Po otrzymaniu bielizny (listem zwykłym), która wyglądała jak z bazaru zapłaciłam im koszty samej przesyłki, czując się oszukana co do „wysokiej jakości bielizny”. Do przesyłki dołączyli regulamin, z którego wynikało, że muszę jeszcze wypowiedzieć umowę, bo jak tego nie zrobię to zawieram umowę abonamentową. Zapłaciłam za tę nieszczęsną przesyłkę z lekkim opóźnieniem i wysłałam pismo, że nie chcę mieć z nimi nic wspólnego, a konkretnie wypowiedziałam im umowę na piśmie, mimo, że im to mówiłam telefonicznie.
Niedługo po tym otrzymałam kolejne nie jedną, a już 3 szt. majtek wraz z informacją, że wypowiedzenie trafiło do nich za późno. Teraz już zażądali 79,90 zł. Nie chcąc mieć z tą firmą nic do czynienia, zapłaciłam i za tę przesyłkę.
Firma jednak nie dała mi spokoju. Przesłali do mnie pisma informujące, że za nieterminowe uregulowanie faktur obciążają mnie odsetkami w łącznej wysokości 0,36 zł (0,26 zł i 0,10 zł) i dodatkowo kwotą 50 zł (dwa monity po 25 zł). Na dodatek zastraszyli rozpoczęciem procedury windykacyjnej długu i zamieszczeniem danych osobowych w Krajowym Rejestrze Długów i skierowaniem sprawy do sądu.
Kontakt z firmą okazał się bezcelowy, gdyż Pani która odebrała nie przyjmuje żadnych argumentów, jedynie utrzymuje, że należy wszystkie koszty zapłacić. Czy ta firma jest Pani znana. Co mam robić?
 
Mariolka
2014-01-29Kamilla Szymańska
Mam problem z siecią Orange. Dostałem pismo od serwisu, że przysługuje mi wymiana na nowy telefon u sprzedawcy, gdyż nie da się go naprawić, a usterka wynika nie z mojej winy. Posiadałem motorole moto lux. Salon proponuje mi modele z gorszymi parametrami od motoroli i jeszcze mam za telefon zapłacić zgodnie z cennikiem. Co z tym faktem mam zrobić? Serwis naprawiał telefon około 37 dni. Chcę dostać taki sam aparat lub parametrami zbliżony do motoroli. Proszę o pomoc.
 
szeliks
2013-09-13Kamilla Szymańska
Witam, kupiłam kupon na kurs prawa jazdy na popularnym portalu zakupów grupowych. Podpisałam ze szkołą umowę na kurs, po czym działalność szkoły została zawieszona ze względu na zły stan zdrowia właściciela szkoły. Od szkoły nie mogę odzyskać ani dokumentów ani pieniędzy za kurs. Według tego portalu fakt przekazania kodu kuponu szkole oznacza jego wykorzystanie i nie uwzględnią reklamacji. Co robić w takiej sytuacji? Chciałabym odzyskać pieniądze.
Anna J.
2013-04-03Kamilla Szymańska
W połowie marca zakupiłem w sklepie z telefonami, telefon samsung. Po tygodniu stwierdziłem wadę (co jakiś czas rozmówca mnie nie słyszy). Oddałem telefon do serwisu samsunga. Po dwóch tygodniach telefon wrócił z naprawy z adnotacja "wymiana softu, telefon sprawny". Po trzech dniach problem powrócił. Ponownie oddałem telefon do serwisu. Po dwóch tygodniach odebrałem telefon z adnotacją "sprawny". W tym samym dniu usterka wróciła. Oddałem więc telefon do sklepu gdzie go zakupiłem, a sklep oddał go do innego serwisu. Po kolejnych dwóch tygodniach odebrałem telefon, który następnego dnia okazał się dalej nie sprawny. W sumie telefon był już trzy razy w serwisie i dalej jest nie sprawny. Skontaktowałem się ze sprzedawca w celu ustalenia co dalej (nowy telefon, zwrot gotówki). Sprzedawca poinformował mnie iż należy telefon oddać jeszcze raz do serwisu i napisać adnotacje o wymianie telefonu na nowy. Miną kolejne dwa tygodnie. Moje pytanie brzmi, czy mogę żądać od sprzedawcy zwrotu pieniędzy lub wymiany telefonu, czy mam zrobić tak jak sprzedawca mi powiedział (wątpię w to że serwis mi wymieni na nowy). Proszę o pomoc w tej sprawie.
 
Wojciech
2013-01-31Kamilla Szymańska
Dwa tygodnie temu mój małżonek zakupił pompę do wypompowywania brudnej wody. W instrukcji obsługi ani innych dołączonych dokumentach nie było zamieszczona informacja na temat zapowietrzania się tego urządzenia co dowiedzieliśmy się dopiero po kilku dniach.W dniu oddaniu pompy do sklepu Pani powiedziała, że oddadzą nam pieniądze albo zamienia na inne urządzenie ale nie od razu bo sama musi dowiedzieć się jak to wszystko zrobić zgodnie z prawem. Po kilku godzinach zadzwoniła do męża i powiedziała, że oddadzą mam pieniądze albo zamienią na inną. Dziś małżonek otrzymał telefon ze sklepu , ze nie mogą tego zrobić tylko zmuszeni są oddać pompę na serwis naprawczy i zajmie to dwa tygodnie. Moje pytanie jest następujące. Jaka jest faktycznie prawda dotycząca praw konsumenta i czy nie mam prawa wymienić wadliwego towaru od ręki w tym samym sklepie gdzie go zakupiłam?
Maria Pera
2012-11-30Kamilla Szymańska
W maju zeszłego roku posiadając telefon na kartę (bez umowy) w pewnej firmie telefonii komórkowej podpisałam telefonicznie umowę na usługę mix, która polegała na tym, że podpisuję umowę na 3 lata, zobowiązując się co miesiąc zasilać konto telefonu kwotą 30 zł, a w zamian otrzymałam nowy telefon. Z racji tego, że miesięcznie wydaję więcej pieniędzy na zasilanie konta oraz fakt że telefon ma gwarancję przez okres tylko 2 lat (panel dotykowy już raz mi się zepsuł, kwestia czasu aż mi się jeszcze raz zepsuje)– chciałabym zmienić warunki umowy (skrócić okres umowy do lat 2) bądź odstąpić od umowy. Z infolinii tego operatora dowiedziałam się że w tej sprawie mogę tylko napisać reklamację. Na jakiej podstawie mogę ubiegać się uznania tej reklamacji i jak ją sformułować, aby była pozytywnie rozpatrzona – i czy moje zarzuty są mogole podstawą do reklamacji.
Patrycja
2011-10-10Kamilla Szymańska