Wtorek, 18 Grudzień 2018-Gracjana i Bogusława
TwojRynek

Porady eksperta

Co sądzi Pan o kontach oszczędnościowych? Czy warto je zakładać i tam lokować nadwyżki, czy lepszym rozwiązaniem będzie uzbieranie większej kwoty pieniężnej i zainwestowanie jej w lokatę?
 
Lilka
2011-12-14Łukasz Tracewski
Mój mąż jest ubezpieczony w PZU od czasu kiedy był kawalerem. Osobą uposażoną w przypadku jego śmierci jest moja teściowa i teściu. Mój mąż odwleka zmianę tego zapisu na mnie lub na mojego syna – chciałbym się dowiedzieć czy w przypadku gdyby mu się coś stało nic nam się nie należy, czy możemy liczyć jedynie na dobrą wolę teściowej?
Magda
2011-11-24Krzysztof Wojtalewicz
W maju zeszłego roku posiadając telefon na kartę (bez umowy) w pewnej firmie telefonii komórkowej podpisałam telefonicznie umowę na usługę mix, która polegała na tym, że podpisuję umowę na 3 lata, zobowiązując się co miesiąc zasilać konto telefonu kwotą 30 zł, a w zamian otrzymałam nowy telefon. Z racji tego, że miesięcznie wydaję więcej pieniędzy na zasilanie konta oraz fakt że telefon ma gwarancję przez okres tylko 2 lat (panel dotykowy już raz mi się zepsuł, kwestia czasu aż mi się jeszcze raz zepsuje)– chciałabym zmienić warunki umowy (skrócić okres umowy do lat 2) bądź odstąpić od umowy. Z infolinii tego operatora dowiedziałam się że w tej sprawie mogę tylko napisać reklamację. Na jakiej podstawie mogę ubiegać się uznania tej reklamacji i jak ją sformułować, aby była pozytywnie rozpatrzona – i czy moje zarzuty są mogole podstawą do reklamacji.
Patrycja
2011-10-10Kamilla Szymańska
Chciałabym wykupić ubezpieczenie mieszkania w bloku. Za co bierze odpowiedzialność towarzystwo ubezpieczeniowe a za co nie? Czy oferty towarzystw różnią się zakresem objętych zdarzeń losowych?
Magda M.
2011-09-23Krzysztof Wojtalewicz
Jak najlepiej wybrać kredyt hipoteczny
 
Chciałbym wziąć kredyt hipoteczny. Na co muszę zwrócić uwagę w ofertach banków?
Michał
2011-09-20Łukasz Tracewski
Witam. W październiku 2010 kupiłam okulary typu "patent". Od samego początku byłam niezadowolona z ich użytkowania. Po kilku dniach noszenia lewy zausznik się ruszał. Od razu okulary zanosiłam do salonu w celu naprawienia tej usterki- w salonie dokręcano lewy zausznik. Po kilkukrotnym powtórzeniu się usterki i tym samy sposobie naprawy Sprzedawczyni salonu przyjęła reklamacje i odesłała je do firmy, której zleca montaż okularów. W dniu 04.02.2011 reklamacja została uznana. Zostało wymienione szkło w okularach -przy jednoczesnym zarzuceniu mi złego użytkowania okularów(tzn zakładanie i zdejmowanie okularów jedną ręką a jest to nieprawda. Ciekawi mnie również fakt na jakiej podstawie do takich wniosków doszło. Tym bardziej jest to całkowicie niezasadne ponieważ wadę wzroku mam już od kilku lat i w ciągu tego okresu nabyłam i nosiłam kilka par okularów i nigdy wcześniej nie miałam tego typu problemów z okularami. W następnym okresie po reklamacji odpadł nosek w okularach, który wymieniłam na własny koszt w salonie, w którym zostały zakupione okulary. Przechodząc do sedna sprawy w dniu 24.07.11 zauważyłam, pęknięcia szkieł w miejscu nawiercenia przy noskach. 26.07.11 zgłosiłam reklamację. 05.08.11 zostałam poinformowana telefonicznie, że reklamacja została odrzucona i muszę udać się do salonu w celu uzyskania informacji dlaczego została odrzucona. Wczoraj udałam się do salonu. Wręczono mi pismo, które jest skierowane do salonu i nie ma na nim żadnej adnotacji że dotyczy mojej reklamacji. W uzasadnieniu odrzucenia reklamacji napisano: "Produkt nie posiada żadnych wad technicznych, które byłyby podstawą do uwzględnienia reklamacji. Soczewki z materiału poliwęglan są bardzo aktywne chemicznie i co za tym idzie łatwo wchodzą w reakcję z różnymi związkami chemicznymi. Pęknięcia które powstały były spowodowane wyżej wspomnianymi reakcjami chemicznymi lub też zbyt mocnym dokręceniem śrub. Niestety po opuszczeniu naszej szlifierni nie jesteśmy w stanie kontrolować co dzieje się z soczewkami, dlatego po upływie ponad kilku miesięcy nie możemy uwzględnić reklamacji na usługę szlifowania. Firma XXX udziela dwutygodniowej gwarancji na usługę szlifowania". Uzasadnienie jest dla mnie oburzające ponieważ nie poddawałam szkieł żadnym reakcjom chemicznym jak również ja nie odpowiadam za zbyt mocne dokręcenie śrub. Bardzo proszę o poradę jak mogę odwołać się od odrzuconej reklamacji. Jak traktować pismo, które przekazano mi w salonie skoro nie jest to odpowiedź na moją reklamację tylko pismo kierowane do salonu, w którym kupiłam okulary. Ze strony salonu nie mogę liczyć na żadną pomoc, praktycznie "umywają ręce". I czy mam jeszcze jakąś możliwość próby domagania się zwrotu gotówki za zakupione okulary. Bardzo proszę o szybką odpowiedź.
Małgosia
2011-08-17Kamilla Szymańska
Witam serdecznie, Proszę o doradzenie mi w kwestii wyboru banku w którym miałabym założyć nowe konto. W tej chwili posiadam konto w BZWBK <30 i z racji wieku ( w październiku kończę 30 lat) muszę je zmienić. Na co muszę zwrócić uwagę przy wyborze banku/konta, co jest ważne i jak uniknąć tych wszystkich opłat (do tej pory za nic nie płacę).
Mała
2011-08-02Łukasz Tracewski