Sobota, 22 Lipiec 2017-Magdaleny i Bolesława
TwojRynek

Porady eksperta

Dzień dobry, w zeszłym miesiącu kupiłam sobie sandały, wydawało mi się,że dobrej firmy (Kazar), zapłaciłam za nie ok 230 zł. W przeciągu tygodnia zauważyłam, że sandałki farbują mi stopy na czarny kolor. Złożyłam reklamację na tą wadę, w drugim tygodniu od zakupu. Ku mojemu zdziwieniu reklamacja niestety nie została rozpatrzona pozytywnie. Byłam pewna, że mi ją uznają, bo zauważoną wadę zgłosiłam od razu. Jak mam w takim przypadku postąpić? Czy mam rację ? Powinni mi te sandały naprawić, wymienić na inne czy oddać gotówkę ? Bardzo proszę o poradę. Serdecznie pozdrawiam, Ganczar Urszula
Urszula Ganczar
2014-07-28Kamilla Szymańska
Chciałabym założyć mojemu 4-letniemu synkowi konto bankowe. Widziałam, że coraz więcej banków wprowadziło do oferty usługi dla dzieci. Proszę o doradztwo - czym powinnam się kierować przy wyborze odpowiedniego?
Anka B.
2014-05-20Łukasz Tracewski
W drodze do pracy uległem wypadkowi, a mianowicie wywróciłem się i złamałem sobie nogę. Czy z tego tytułu (droga do pracy) należy mi się jakieś odszkodowanie, wypłata z ubezpieczenia. Jeśli tak - jakie dokumenty mam złożyć i jakie będą nastepne kroki?
Marek W.
2014-04-15Krzysztof Wojtalewicz
Zadzwonił do mnie telemarketer z firmy Benezzo, który zaproponował mi przesłanie wysokiej jakości eleganckiej bielizny, w zamian za zapłatę jej kosztóe przesyłki 19,90 zł. Po długim, namolnym przekonywaniu o cudownym produkcie, powiedziałam, że mogą próbnie przesłać mi ten towar, jednak kolejnych przesyłek sobie nie życzę, chyba, że sama się z nimi skontaktuję. Po otrzymaniu bielizny (listem zwykłym), która wyglądała jak z bazaru zapłaciłam im koszty samej przesyłki, czując się oszukana co do „wysokiej jakości bielizny”. Do przesyłki dołączyli regulamin, z którego wynikało, że muszę jeszcze wypowiedzieć umowę, bo jak tego nie zrobię to zawieram umowę abonamentową. Zapłaciłam za tę nieszczęsną przesyłkę z lekkim opóźnieniem i wysłałam pismo, że nie chcę mieć z nimi nic wspólnego, a konkretnie wypowiedziałam im umowę na piśmie, mimo, że im to mówiłam telefonicznie.
Niedługo po tym otrzymałam kolejne nie jedną, a już 3 szt. majtek wraz z informacją, że wypowiedzenie trafiło do nich za późno. Teraz już zażądali 79,90 zł. Nie chcąc mieć z tą firmą nic do czynienia, zapłaciłam i za tę przesyłkę.
Firma jednak nie dała mi spokoju. Przesłali do mnie pisma informujące, że za nieterminowe uregulowanie faktur obciążają mnie odsetkami w łącznej wysokości 0,36 zł (0,26 zł i 0,10 zł) i dodatkowo kwotą 50 zł (dwa monity po 25 zł). Na dodatek zastraszyli rozpoczęciem procedury windykacyjnej długu i zamieszczeniem danych osobowych w Krajowym Rejestrze Długów i skierowaniem sprawy do sądu.
Kontakt z firmą okazał się bezcelowy, gdyż Pani która odebrała nie przyjmuje żadnych argumentów, jedynie utrzymuje, że należy wszystkie koszty zapłacić. Czy ta firma jest Pani znana. Co mam robić?
 
Mariolka
2014-01-29Kamilla Szymańska
W przyszłym roku będziemy musieli podjąć decyzję, od której zależeć będzie wysokość naszych emerytur. Co Pana zdaniem jest korzystniejsze - przekazywanie całej składki emerytalnej do ZUS-u czy zdecydować się na jej podział pomiedzy ZUS a OFE?
Małgośka
2013-11-28Łukasz Tracewski
Zalało mi firmę. Na szczęście była ubezpieczona. Wysłany przez firmę uberzeczeniową rzeczoznawca zaznaczył w protokole m.in wymianę samych ościeżnic drzwi (tylko one uległy napuchnięciu i zniszczeniu). Proszę mi wytłumaczyć czy nie powinnam się domagać wymiany całych drzwi (zakupione 10 lat temu) ze względu na niemożliwość dopasowania ewentualnych nowych ościeżnic do istniejących skrzydeł drzwi pod kątem kolorystyki i modelu. Proszę o pomoc.
Martyna G.
2013-09-19Krzysztof Wojtalewicz
Mam problem z siecią Orange. Dostałem pismo od serwisu, że przysługuje mi wymiana na nowy telefon u sprzedawcy, gdyż nie da się go naprawić, a usterka wynika nie z mojej winy. Posiadałem motorole moto lux. Salon proponuje mi modele z gorszymi parametrami od motoroli i jeszcze mam za telefon zapłacić zgodnie z cennikiem. Co z tym faktem mam zrobić? Serwis naprawiał telefon około 37 dni. Chcę dostać taki sam aparat lub parametrami zbliżony do motoroli. Proszę o pomoc.
 
szeliks
2013-09-13Kamilla Szymańska