Sobota, 20 Październik 2018-Ireny i Kleopatry
TwojRynek

TwojRynek.pl 06/2018

Serwis biurowy
TwojRynek.pl 06/2018Izabela Bohdanow fot. sxc Komentarze0 komentarzy
Urządzenia biurowe, choćby były najlepszej jakości, tak często eksploatowane muszą w końcu odmówić posłuszeństwa. Złość i zniecierpliwienie na rzeczy martwe nic tu jednak nie pomoże. Warto zwrócić się do specjalistów z pełnym serwisem usług.
 
 
 
 
 
 
Wiele przedsiębiorstw korzysta z ofert firm, które zajmują się dzierżawą urządzeń biurowych. Dla niektórych jest to bardziej opłacalne niż zakup nowych sprzętów. Tym bardziej, że te same firmy często zapewniają też pełny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny, przeprowadzają bieżące naprawy i przeglądy.
 

Naprawiamy drukarkę

 
Drukarki to najczęściej psujące się rzeczy martwe w biurze. Czasem mamy do czynienia z poważnymi uszkodzeniami, a czasem są to drobne usterki, z którymi możemy poradzić sobie sami. Zdarza się, że po włożeniu tonera drukarka nie drukuje. Może to wynikać z kilku czynników. Przede wszystkim należy sprawdzić, czy podłączenie drukarki z komputerem i z gniazdem zasilania jest właściwe. W przypadku złego podłączenia, jeśli istnieje taka możliwość, należy zamienić kable na inne, np. od innej działającej drukarki lub nowe i wtedy ponownie sprawdzić, czy zaistniały problem nadal występuje. Niby banalne, ale w nerwach zapominamy o sprawdzeniu podstawowych rzeczy. Może się także okazać, że został błędnie zainstalowany sterownik drukarki. Szczegółową instrukcję instalacji sterowników do drukarki można odszukać w instrukcji dodawanej do drukarki lub też na stronie producenta urządzenia. Należy w pierwszej kolejności korzystać ze sterowników, które są dostarczane wraz z urządzeniem podczas jego zakupu na nośnikach. Warto też sprawdzić, czy pokrywa drukarki, którą zamyka się po włożeniu nowego tonera, jest poprawnie zamknięta. Trzeba zwrócić uwagę, czy urządzenie nie wyświetla żadnych komunikatów o błędzie, sygnalizując w ten sposób niedomkniętą pokrywę urządzenia. Ileż to razy zdziwiliśmy się, że papier nie wychodzi z drukarki, po czym okazywało się, że brakowało go w kasecie? Warto zawsze sprawdzić, czy w kasecie jest wystarczająco dużo papieru lub czy został poprawnie włożony – unikniemy w ten sposób niepotrzebnych nerwów. Inną przyczyną niedrukowania są nieusunięte elementy zabezpieczające toner w trakcie transportu. Większość tonerów ma specjalne elementy zabezpieczające, które należy zdjąć przed włożeniem toneru do drukarki. Należy sprawdzić, czy wszystkie te elementy zostały zdjęte z tonera. Występują one najczęściej w kolorze pomarańczowym, czerwonym lub żółtym, ale też w czarnym. Przed drukowaniem ważnych dokumentów lub większej liczby kopii należy upewnić się, czy toner się nie skończył. W tym celu najlepiej sprawdzić tą informację w menadżerze urządzenia i zapoznać się z instrukcją. Często zdarza się, że w drukarce zakleszczy się kartka papieru. W celu jej usunięcia należy wyjąć toner z urządzenia i sprawdzić, czy w środku nie widać zakleszczonej kartki lub otworzyć klapę z tyłu drukarki – drukarka sama zazwyczaj wysyła komunikat o miejscu, w którym znajduje się „nieszczęsna” kartka.
 

Czas na serwis

 
W niektórych drukarkach oprócz tonera raz na jakiś czas należy też wymienić moduł bębna, moduł transferu lub moduł grzewczy. Drukarka sama powinna zasygnalizować, który element wymienić na nowy. Jesli sami tego nie ustalimy, lepiej skontaktować się z serwisem. Po pewnym czasie drukarka jest zanieczyszczona i wymaga konserwacji – podczas długotrwałej eksploatacji drukarki dostają się do jej wnętrza wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia, takie jak kurz, resztki tonera czy pyłu z papieru. Z czasem mogą one powodować nieprawidłowe działanie urządzenia, gdyż osadzają się na zębatkach, sprzęgłach, rolkach, stykach i ścieżkach elektronicznych, zakłócając tym samym prawidłowe funkcjonowanie tych elementów. Aby rozwiązać te problemy, konieczne jest przeprowadzanie okresowych konserwacji urządzenia, dzięki którym będziemy mogli dłużej cieszyć się jego prawidłowym działaniem. Poza tym wszystkie urządzenia mechaniczne ulegają z czasem awariom, które spowodowane są długim okresem eksploatacji danego urządzenia lub czynnikami zewnętrznymi, takimi jak przepięcia w sieci elektrycznej. Wówczas najlepszym rozwiązaniem jest oddanie urządzenia do wyspecjalizowanego serwisu, który zdiagnozuje awarię i wyceni koszty jej naprawy. Zdarza się także, że po wymianie toneru na nowy drukarka nadal odmawia posłuszeństwa. Czasami brak możliwości wydruku może być spowodowany wadliwym kartridżem drukującym, który ma na przykład uszkodzoną elektronikę lub uszkodzenia mechaniczne. W takim wypadku blokuje on możliwość drukowania na urządzeniu, a jedynym wyjściem wówczas jest oddanie go do reklamacji.
 

Reklamacja

 
Zdarza się, że wewnątrz drukarek jest rozsypany proszek. Może to być spowodowane nieprawidłową instalacją kasety drukującej. W wyniku nieprawidłowej instalacji tonera laserowego może dojść do wysypywania się części proszku z kasety drukującej do wnętrza urządzenia drukującego. Do takiej sytuacji może też dojść w wyniku nieprawidłowego usunięcia zabezpieczeń transportowych z kasety drukującej, w szczególności samoprzylepnej plomby zabezpieczającej komorę z tonerem. Należy zawsze przestrzegać zaleceń opisujących prawidłowy montaż tonera w drukarce z fabrycznej instrukcji dodawanej przy zakupie każdego urządzenia drukującego. Pamiętajmy jednak, że taka sytuacja może też wynikać z konstrukcji urządzenia drukującego. W części występujących na rynku urządzeń drukujących resztki proszku z kasety drukującej gromadzą się w specjalnie do tego przeznaczonym miejscu, na przykład w zbiorniku resztkowym lub korytku resztkowym. Gdy w takim urządzeniu wyjmiemy kasetę drukującą, często ukaże się nam widok rozsypanego proszku na dnie drukarki. Jest to normalne zjawisko przewidziane przez producenta danego urządzenia i nie świadczy o jego uszkodzeniu lub awarii. W przypadku rozsypanego proszku należy też sprawdzić, czy nie został uszkodzony toner laserowy. Zdarza się, że kartridże laserowe pomimo dobrego zabezpieczenia na czas ich transportu, ulegają czasami uszkodzeniom mechanicznym, co prowadzi do ich rozszczelnienia w czasie pracy w drukarce, a co za tym idzie – do wysypywania proszku z kasety drukującej do wnętrza drukarki. W takiej sytuacji najlepiej oddać na reklamację wadliwy produkt do jego producenta.
 

Zbyt głośne urządzenia...
 

Zbyt głośna i uciążliwa praca urządzeń biurowych może wynikać z uszkodzonego lub nieprawidłowego tonera laserowego. Kartridże laserowe ulegają niekiedy uszkodzeniom mechanicznym w czasie transportu lub też są wadliwe z powodu błędów w ich produkcji. W takich sytuacjach użycie takiego tonera może objawiać się głośną pracą drukarki lub też całkowitym jej zablokowaniem. Może też się zdarzyć, że zakupiony przez nas materiał eksploatacyjny nie jest kompatybilny z urządzeniem. Zastosowanie niewłaściwego materiału również może spowodować dużo głośniejszą niż zazwyczaj pracę urządzenia drukującego. W takich wypadkach należy zawsze jak najszybciej wyłączyć drukarkę, gdyż może dojść do uszkodzenia elementów napędowych w drukarce, a to wiąże się zazwyczaj z kosztowną naprawą. Po wyjęciu wadliwego produktu należy odesłać go do reklamacji do producenta.
Głośna praca urządzenia to zawsze zły znak. Może okazać się, że urządzenie jest ubrudzone i wymaga natychmiastowej konserwacji. Podczas intensywnej pracy nieustannie wpadają do niego różnego rodzaju zanieczyszczenia, takie jak kurz, resztki tonera, pyłu papierowego. Z czasem powodują one nieprawidłowe działanie drukarki. W celu rozwiązania problemu konieczne jest przeprowadzenia kompleksowego czyszczenia urządzenia i jego konserwacji, dzięki czemu będzie ono mogło ponownie poprawnie pracować. Częstotliwość takiej konserwacji uzależniona jest od otoczenia, w którym pracuje dane urządzenie drukujące oraz od jego miesięcznego obciążenia wydrukami.
 
 

Serwis, naprawy, przeglądy
 

Na rynku istnieje wiele firm, które oferują pełny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny, przeprowadzają bieżące naprawy, przeglądy i konserwacje urządzeń biurowych. Oferują również pełną gamę części i materiałów eksploatacyjnych, zarówno oryginalnych, jak i alternatywnych. Istnieje możliwość zawarcia z wieloma firmami różnego typu umów serwisowych gwarantujących przyspieszony czas reakcji oraz dostęp do urządzeń zastępczych. Wyspecjalizowani pracownicy takich firm to gwarancja wysokiej jakości usług oraz prawidłowej pracy powierzonych urządzeń. Najczęściej tego typu firmy zajmują się konfiguracją takich urządzeń biurowych, jak: urządzenia wielofunkcyjne, kopiarki, drukarki, faksy czy niszczarki. Firmy przeprowadzają także instalacje i konfiguracje zakupionych urządzeń. Niektóre z nich dostarczają zamówienia pod wskazany adres, a jeżeli istnieje taka potrzeba, konfigurują urządzenia i przygotowują do pracy w sieci komputerowej.
 

Dzierżawa urządzeń biurowych

 
Urządzenie biurowe wydają się zbyt drogie? Dla osób, które dopiero co zakładają firmę i urządzają biura, wiele firm oferuje bezpieczne rozwiązania. Dzisiaj istnieje już sposób na pozbycie się problemów i kosztów związanych z zakupem drukarek, niszczarek, sprzętu, tonerów czy usług serwisowych potrzebnych do utrzymania w sprawności urządzeń drukujących. Wiele firm w przypadku druku korzysta z możliwości zwanej outsourcing. Outsourcing to wydzielenie ze struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa niektórych realizowanych przez nie samodzielnie funkcji i przekazanie ich do wykonania innym podmiotom. Usługa ta znacznie upraszcza procesy związane z utrzymaniem floty urządzeń, jednocześnie pozwalając realnie określić koszty druku, co nie jest zadaniem łatwym ze względu na wiele różnego rodzaju wydatków składających się na całkowity koszt drukowania. Wiele firm decyduje się już nie tylko na pozyskiwanie pracowników, obsługę PR-ową czy organizację szkoleń drogą zewnętrzną, ale również na outsourcowanie wewnętrznych procesów zarządzania. Sama optymalizacja obiegu dokumentów niesie ze sobą wymierne korzyści na drodze do obniżania kosztów w firmie. Obszarem, w którym coraz częściej wdrażane są rozwiązania outsourcingowe, jest zarządzanie dokumentami w firmie, w tym procesami drukowania. Posiadanie na własność urządzeń do przetwarzania dokumentów i zarządzania procesami ich obiegu to już przeszłość. Coraz więcej firm woli przekazać zarządzanie drukiem firmie zewnętrznej. Jest to tendencja trwała na rynku polskim i umacniająca się od kilku lat.
 
 
*

Dodaj komentarz

  • Autor *
  • E-mail *
  • Komentarz *
  • Przepisz kod (wielkość liter ma znaczenie)